Kjøpsvilkår


KONTAKT OSS

Adresse:
Glomstad Motor AS
Nordsetvegen 4
2834 Raufoss

E-post: 
post@glomstadmotor.no

Telefon: 
911 59 100

Organisasjonsnummer: 
NO 911 593 440 MVA

Kontaktskjema

Du kan kontakte oss med alle kontaktmåter ovenfor. Til tider kan det være hektisk på telefonen/support. I stedet for å ringe kan du sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil da enten kontakte deg per telefon eller sende deg svar per mail.



KUNDEINFORMASJON

Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. 


 

SIKKER BETALING

Hvem kan handle på nett?

For å kunne handle på nett hos oss må du være minimum 15 år. Er du under 15 år må du få en myndig person til å bestille for deg. Dersom du ønsker å handle på kreditt må du være over 18 år.

Trygt kjøp

Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. Vi har derfor tilpasset vår virksomhet til kravene norske myndigheter, gjennom Distansehandel Norge, har satt for trygg internetthandel. 


Betaling

Du vil bli belastet for ordrebeløpet når din pakke blir sendt fra oss.

Moms på 25% inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp.

Alle våre priser er oppgitt i Norske kroner.


LEVERINGSBETINGELSER

Leveringstid

De fleste varer du ser i nettbutikken er på vårt lager.  Normalt pakkes og sendes disse ut første arbeidsdag etter at vi har mottatt din bestilling.  En forsendelse tar vanligvis 2-4 virkedager.


Frakt og gebyr

Alle våre forsendelser går med PostNord (pakkepost) og Toten Transport med andre for større leveranser. 

Dersom vi ikke kan levere hele din bestilling komplett tar vi kontakt med deg før vi sender ut

 

Uavhentede pakker

Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Du vil da få en anmerkning i kunderegisteret, som innebærer at du ikke kan foreta nye bestillinger. For å løse opp denne sperren må du ta kontakt med oss.

Når du har bestilt varen til deg via får du først en hentemelding fra PostNord. Om du da ikke henter varen får du en purring. Henter du fortsatt ikke varen etter purring fakturer vi deg til dekning av våre kostnader til porto, oppkravsgebyr, returporto og merarbeid.

 

Mottak av varer (gjelder spesielt om varen mottas fra lastebil)

Når du mottar varer som er sendt til deg, må du kontrollere varene du får. Oppdager du noe som er feil må du sørge for å reklamere til sjåføren umiddelbart – før du signerer for leveransen.

 

Husk å ta bilder.

 

1. Antall kolli

Sjekk at du får det antall kolli som står på fraktbrevet. 

Stemmer det ikke, skal du reklamere til sjåføren umiddelbart. Har han et skriftlig fraktbrev skal det antallet du faktisk mottar skrives inn på fraktbrevet.

 

Har han digitalisert fraktbrev skal det føres inn på hans «data» at antall kolli ikke stemmer, og riktig antall oppgis.

 

2. Synlige skader – også skadet emballasje

 

Ser du skader skal du reklamere til sjåføren umiddelbart. Har han et skriftlig fraktbrev skal det skrives på – hva som er skadet. 

Har han digitalisert fraktbrev skal det føres inn på hans «data» at det er skade og hva som er skadet.

Når emballasjen tydelig bærer preg av skade kan det være stor mulighet at varen under emballasjen også kan være skadet.

Signerer du for en leveranse med feil - uten anmerkning, har du en dårligere sak ved reklamasjon i ettertid.

Antall kolli og synlig skader skal reklameres for umiddelbart

3. Feil som oppdages etter leveranse

 

Her er regel at du har 7 dager på deg. Etter den frist vil de aller fleste transportfirma avvise en reklamasjon.

Hvis du oppdager feil/skade, ta bilde og send en mail (med beskrivelse av feilen) og sendt til oss på e-post : post@glomstadmotor.no, så videresender vi til transportør (hjelper til..)

 

4.Skadeoppgjør

 

Transportør blir forelagt din skaderapport, og må få uttale seg om saken. Ved innrømmet skyld blir skaden erstattet etter Lov om vegfraktavtaler (ikke nødvendigvis full erstatning). 

Har du kjøpt forsikring via oss er det IF som forestår et raskt skadeoppgjør minus egenandel.



Retur av varer – Angrerett (for private)

Med unntak av spesialbestilte varer har du 14 dagers angrefrist på varer kjøpt i vår nettbutikk. Du betaler selv returfrakt om du benytter angreretten. Har du mottatt feil vare eller varer med feil sender vi deg nytt uten kostnader for deg. 

Varer som er spesialbestilt tas ikke i retur. Vennligst ikke send returvarer i oppkrav. Disse blir ikke hentet ut.

 

Retningslinjer for bedriftskjøp

Den lovpålagte angrefristen gjelder ikke dersom en gründer kjøper noe av oss. Ved salg av varer og tjenester mellom selskaper (business to business, B2B) gjelder de generelle salgsreglene.

Dette betyr at for bedriftskjøp, det vil si kjøp gjort av gründere, er det ingen angrerett eller lovfestet angrefrist.

Klagefrister

1. Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail. Du bør ta kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 1 uke etter levering.

Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.

2. Feil under garantitiden

Glomstad Motor gir 1 års garanti for bedrifter eller profesjonelle og 2 års garanti for private brukere på alle deler av enheten.

Ved en defekt komponent leverer Glomstad Motor denne delen til en ny gratis.

Du sender den defekte komponenten til Glomstad Motor for verifisering og Glomstad Motor sender den nye delen til deg. Du må selv forestå bytte av komponenten.

Garantien er begrenset til komponenter. Følgekostnader dekkes aldri av garantien. 

Vi står klare til å hjelpe deg med teknisk støtte, informasjon og råd også etter garantiperioden.

Enkelte deler av maskinen kan vise slitasje eller defekter etter hyppig bruk. Utskifting av disse komponentene er en del av vanlig vedlikehold og dekkes derfor ikke av garantien. Eksempler: Alle væsker, monteringshoder, hydrauliske koblinger, slanger og koblinger, deler av betjeningselementer, knapper, pedaler, joysticks, etc.

3. Reklamasjon

Melding om feil må meddeles på mail uten ugrunnet opphold fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reklamasjonsretten for et produkt opphører under alle omstendigheter etter fem år.

Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker!

Meny

Innstillinger

Trykk for flere produkter.
Ingen produkter ble funnet.