Frakt MC

De fleste transportfirma i Norge vet ikke hvordan en motorsykkel skal stroppes fast. De fleste vogntog er heller ikke egnet for dette da de kun har stroppefester langs sidene av lasteplanet. Resultatet er ofte at motorsykkelen stroppes feil med skader som følge, eller at den samlastes med annet gods - som igjen skader sykkelen.

Det er grunnen for at vi sender våre motorsykler i egnede transportracks hvor vi selv stropper fast sykkelen.Disse racks har gaffellommer som gjør dem håndterbare med både jekketralle og truck. Rackset beskytter sykkelen godt.

Ulempen er at racks'et må tilbake til oss, så det tilkommer returfrakt.

Vi benytter ulike transportører i ulike deler av Norge. Motorsykkelen losses på en terminal - som transportøren velger - så nær deg som mulig.

Du må selv møte opp når lastebilen ankommer terminalen. Motorsykkelen skal tas ut av racks'et fordi det skal i retur med lastebilen umiddelbart. Du og sjåføren hjelper hverandre med dette.

Når den er ute av racks'et må du med en gang sjekke sykkelen for synlige skader.

Er det skade skal følgende foregå :

  • Du skal aldri kvittere på fraktbrevet uten å skrive hva som er skadet. Selv om sjåføren stresser deg skal du ta deg tid å skrive ned på fraktbrevet hva du har oppdaget.
  • Fraktbrevet har gjennomslag. Sørg for at du sitter igjen med en kopi. Kvitterer du på fraktbrevet uten å anmerke synlig skade, vil etterarbeidet med å plassere skyld for skaden bli vanskeligere, og du kan i værste fall risikere ikke å få noen form for erstatning.
  • Ta gjerne bilder med telefon eller liknende.
  • Deretter ringer du oss.

Ta kontakt med oss for frakt hjem til deg.

Anbefal til en venn

 

Vis interesse

 

"Vi er ikke tilgjengelig for øyeblikket, kontakt oss her